19 July 2010

::: Where A New Page Begins

Experience - I gain from failures. Walau datangnya cuma sekelumit pengalaman, aku bersyukur sangat-sangat. Sebab pastinya Allah ada tujuan atas setiap pemberian.

Tapi Allah ni kan Maha Adil. Dia bagi satu, Dia tarik satu. Dalam sedar tak sedar, kita dapat yang baru, kita hilang yang lama. Itu memang putaran dunia. Biarlah satu itu hilang, tapi hilang dengan penuh keredhaan. Benarkan yang baru itu datang, dengan penuh rasa kenikmatan.

Dikelilingi kawan-kawan baru, kadang-kadang aku rasa agak keliru. Hidup 'teen' aku dulu bermula jauh di perantauan. Semua kawan-kawan umpama adik beradik, maklumlah kan, family jauh, sedara mara semua takda. Sape lagi tempat mengadu berkongsi kasih kalau bukan kawan-kawan 'seperantauan'.

Tu perihalnya ketika kat oversea. Bila dah balik sini, semua tu jadi satu confusion. How should I react to all new friends? Aku datang menyelit ketika diorang semua dah kenal antara satu sama lain. Aku yang masih 'mentah' kat sini, kadang-kadang jadi hairan. Patut ke semuanya aku layan macam adik beradik, sama seperti time aku kat sana?

Oh ada suara mengatakan 'tak'. Mungkin sebab situasi di sini berbeza. Satu adat, satu budaya, satu negara. Tapi hati budi tetap berbeza. Mungkin lebih jauh berbeza jika nak dibandingkan dengan 'keserasian' aku dengan kawan-kawan kat Leicester dulu.

Well, that time is now gone. What's left is just a book of memories, which I will always flip whenever I miss those ups and downs with the fellow mates over there..

May this new page of a new book guide me to a brighter future, a mercier journey, a greater opportunity. Amin~


| the local virgin |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...