23 September 2010

::: Aku Dia Berbeda

ku lihat mereka
aduh, cemburunya
biar saja rasa ini ada
kerana dia mau kami berbeda

kami ini tak lekang dek pahit
kami ini tak lekang dek manis
itu mungkin adalah bibit-bibit
yang kelak kami imbas dalam tangis

biar dia tak pandai berkata pujangga
aku sayang juga
biar dia bicaranya tak enak semena
aku sayang juga
biar dia jatuh bangun di mana-mana
aku tetap sayang juga

kerana dia aku mau jaga
kerana dia aku mau pelihara
kerana dia aku mau hidup bersama

jatuh bangun dia
biar tiada siapa mau bertanya
aku tau aku ada

makan pakainya
biar tiada siapa mau jaga
aku tau aku ada

sakit panasnya
biar tiada siapa mau pelihara
aku tau aku tetap juga ada

buruknya baiknya
aku doa
semoga memang aku dicipta
dari tulang rusuk kirinya

biar aku sahaja rasa
tanpa dia kata apa
kami ini maunya berbeda
aku cuba


| jangan peduli lagi |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...