4 October 2010

::: Untuk Kamu Kawan

Aku rasa engau tau siapa dirimu.
Ini untuk kamu kawan.
Kawan dalam hati.
Yang Tuhan tahu aku perhati.

Kawan. Ingat. Engkau kena kuat.
Supaya aku juga jadi kuat.
Engkau, aku. Tiada siapa tahu.
Di mana bermula, apa cerita.
Mana ada siapa-siapa tahu.

Mereka lagaknya tidak kisah.
Mungkin adanya cerita kita, hanya untuk buku kita.

Jalan bengkang bengkok mu, engkau saja boleh rasa.
Aku tipu kalau aku kata aku pun sama.
Hakikatnya aku tak rasa apa, cuma boleh dengar.
Membayangkan untuk merasa.
Waima jalan kita ada sedikit sama.
Tapi engkau pun tahu, aku pun tahu, rasanya pasti berbeza.

Kau selalu kata hidup mu penuh drama.
Ya. Aku begitu juga.
Ada banyak cerita.
Terlalu banyak.
Yang belum mampu kita kongsi sama.

Cukuplah. Engkau dan aku tahu. Kita penuh suka duka.
Celaru ada. Pahit ada. Sesak ada. Hitam pun ada.

Tapi mari kita janji.
Heret saja kisah celaka itu.
Biar si celaka duduknya di belakang.
Jadi sejarah yang pekong kosong.

Tapi peluk segala kisah manis yang ada.
Yang adanya hidup cuma satu.
Cuma satu peluang.

:sorry:


| suntuk hari |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...