1 May 2010

::: Menambah Header & Watermark Di Blog

Sapa-sapa yang agak kurang rabun, pasti perasan akan kewujudan cendawan-cendawan comel di header blog aku ni malam semalam. Terima kasih bebanyak Encik Hbz yang sungguh bermurah hati meng-offer dirinya yang hebat berperang di DOTA untuk men-design my 1st blog header since I changed to this new layout. Dia kata dia kurang bernafsu nak masuk blog aku ni sebab aku takde header. Urgh..!

Tak sampai 10minit, dia kata header dah siap. Wah, si budak kecik Hbz ni memang ada bakat. Sesiapa nak masuk meminang dia, silakan. Masih teruna katenyer walaupun aku agak kurang percaya.. Sila tanya Black Mel atau Siggplus untuk kepastian yang lebih jitu.

Header by Hbz a.ka Pejuang Berani Mati Dota
yang minat cerita My Girl (ini rahsia tau!)

Tapi tiba-tiba hari ni, angin berkelajuan tinggi dari kipas meja aku telah memberi ilham kat kepala otak ni untuk membuat header sendiri. Toksah la diceritakan betapa gigihnya usaha aku tu. Sudah juling sedikit akibat pening kepala.

Tercabar pulak bila tengok Hbz leh design dalam masa 10min. Tidak mengapa, aku mengalah. Aku budak baru belajar, kalau salah, delete saja! Hik~ Buat masa ni, aku pakai dulu header yang aku design sendiri tu. Adik Hbz janganlah berkecik hati ye. Bila sudah bosan dengan header yang ni, boleh tukar-tukar dengan header yang Hbz buatkan.

Header cikai by Arieza sendiri.
Of course lebih dari 10mins.. Naik basah ketiak okay~

Dan jika korang sedar dalam both gambar headers di atas, aku ada buat watermark (sila klik untuk tumbesaran). Konon nak maintain the originality la. Takut orang cilok. Deeerrhhhh! Poyo! Macam la ada org berminat nak cilok gambar-gambar dari blog aku ni. Just sebagai langkah berjaga-jaga. Eh kalau ada yang pernah cilok, baik mengaku cepat sebelum aku cabut gigi korang! Plus, bila ada watermark dalam gambar hak milik kita, terasa diri ini agak cool sebenarnya. Oh sila jangan rimas. Aku memang jujur.

Untuk yang masih mencari cara mudah membuat watermark di gambar-gambar secara pukal, sila la download software bernama Batch Photo Watermark. Susah sikit je dari ABCDEFG.

Selamat hari minggu anak-anak ribena!


| makin suka~ |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...