18 June 2009

::: >>> My Late News

hoh.. i tot semalam nak buat a new post. tapi blogger yg tengah kesengalan tidak mengizinkan.. so terpostpone la hingga ke hari ni..

al-kisahnyer, aku nak mengisahkan tentang ribut yg melanda bhgn Kuching 2 hari lepas..

kalau korg jenis yg suke mendongak berita kat tv, sure korg tau pasal benda ni.. jenis yg suke meraban enjoy tak fikir pasal dunia org lain melainkan dunia dia sendiri plak, nasihat aku is pegi bace papers la weiii.....!

:devilishgrin:

happened to be, area Perumahan Rampangi yg plg teruk. about 15-20 mins dari umah aku. kerabat aku pun ada la dalam 3-4 buah umah kat ctu..

that night, aku ngn makayah aku g ar ronda2 kwsan tu. nak jenguk sedara aku yg umahnye kat situ.. takut gak diorg jd one of the natural disaster's victim.. but thanks Lord, diorg nye umah selamat..

honestly, mmg kesian. along the way nak menuju ke that area, pokok2 mmg byk dah menyembah bumi.. sujud beramai2.. hebat! then masuk je kat the main area, gelap gelita.. bekalan letrik terputus, tggl lampu jalan je. keta plak byk yg bduyun2 kuar masuk. keta polis, keta jbtn kebajikan pun dok bersesak2 lg..

ada umah yg kena hempap ngan tiang letrik. tah baper byk tah umah yg atapnye berterbangan entah ke mane.. tp by the time kitorg arrived kat situ, byk umah yg dah tried to recover balik atap diorg. jenuh jugak kot diorg pusing2 main hide & seek mencari harta karun (yakni atap2) yg hilang.

most of them tried to tutup the ceiling with canvas, takut kang if mlm tu hujan, alamatnye banjir la pulak kat dalam umah.. 'sudah jatuh di timpa tangga' kate mak bedah.. kalau jatuh kena hempap ngan atap, sape nk jawab??

they said this all happened at around 3 p.m local time.. time tu aku & mak aku tgh berpoya2 kat town, mujur xkena sembur ngan ribut tu skali..

pagar rumah pun leh tumbang dikerjakan dek atap yg terbang berkeliaran!


apalah nasib mu duhai tong sampah..


bumbung parking area dpn umah ni pun habis lunyai..


keta pun jd mangsa amukan! dah la xleh claim insurance!


temporary canvas rooftop.


they said, if tak pasang balik the ceiling, dongak ke atas terus nampak langit!


bumbung rumah org seberang jalan. melepak smpai ke lorong lain?


kesian kesian...

few months back, mmg ada early warning on the strong wind yg akan melanda Kuching this time around.. and so it really comes!

:puppyeyes:

ape2pun, takziah to those families yg jadi mangsa.. ada hikmah di sebalik kejadian.

| kuasa Allah itu lagi Maha Hebat |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...