10 March 2010

::: Arieza Jangan Mengalah

Terima kasih semua atas doa, sokongan dan kata-kata semangat. Tapi mungkin kali ni rezeki tak menyebelahi aku. Kita sekadar merancang dan berusaha, Tuhan yang menentukan Qada' dan Qadar. Ya benar, aku cuma hamba-Nya. Apalah daya melawan kenyataan.

Aku tipu kalau aku kata aku tak kecewa. Sapa suka menerima kegagalan? Sapa suka rasa kalah, rendah diri dan lemah? Tak siapa mahu. Tapi ini percaturan takdir. Aku yakin dan berjanji dengan diri sendiri yang aku akan cuba bagi yang lebih baik untuk exam bulan May nanti.

Walaupun keadaan akan menjadi sangat packed - dengan kelas for subjects (hardcore punye specialties!!) final year yang kena jugak diteruskan, ditambah dengan revision untuk exam bulan May tu lagi, aku harap Tuhan bagi aku kecekalan dan kesabaran.

Hidup ini lebih dari sekadar lulus perika, lebih dari sekadar mengejar cita-cita, lebih dari sekadar menggapai kejayaan. Hidup ini adalah semua - yang benar, yang salah, yang lurus, yang bengkok, yang pahit, yang manis. Itulah kehidupan sebenar.

Jangan putus asa Arieza! Jangan!


| belom berakhir! |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...