19 August 2010

Genap Seminggu Berpuasa!

Olla n salam to alls~

Sori termenghilang diri jap..bkn ape dok fokus mcm mcm tentang perjalanan idup..ade terduduk..terlingkup..terabur..terawang awang pun ade...maaf kerana komitmen nk menulis ni agak kurang :P

Sori tuan umah..dh kasi pinjam takmo guna sebaik mungkin..


Jadi untuk kali ni, sepanjang ramadhan..dah genap seminggu..byk rempah ratus yg aku dapat lihat dr masyarakat yang ada keliling aku..

Start dari cuaca pun dh mula hujan je dari ptg smpi ke berbuka..pastu sampai ke sahur..alhamdullilah sejuk juga bumi tempat aku menginap ni..kekadang aku terlupa nk bersyukur dengan ape yg ALLAH berikan selama ni..

Masyarakt kat tempat bazaar plak aku tengok dh mcm semut..seawal jam 3.30 ptg dh start berbaris..heran plak aku time blk keje jadi seawal itu.. :) dari kacamata aku meronda ronda di waktu ptg melihat ragam penjual dan pembeli..aku harap penjual ni ikhlas berniaga dan pembeli tahu ape juadah yang di beli..


Tapi satu yang aku berjaya kesan, saban tahun harga kat tempat bazaar ini akan naik harga..dari sebesar besar ayam hingga la secawan air sirap pun harga die kemain lagi..

Tp adat berniagala sapa mau rugi kan, cume kita ni selaku pembeli kena pandai pandai la tahu dok?!

Bagi kaum hawa kat tmpt bazaar ni, jagalah pakaian dan diri
anda..sebab tempat pun sesak..jadi paham paham la ye..nk explain detail kang aku kena banned dgn tuan umah tak pasal pasal..

Dan Hadis Rasulullah riwayat dari Bazzar dan At-Termizi menjelaskan,

“Sesungguhnya wanita itu adalah aurat, setiap kali mereka keluar, syaitan akan memperhatikannya.”

Syaitan di bulan ramadhan??erm..harus di ingat penger
tian syaitan ini luas..
so pikir pikirkan dan selamat beramal ;)

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...