12 August 2010

::: Hari Ke-2 Berpuasa! :::

Salam semua!~oit oit~ tak sangke ade jugak respon tuk aku pny post..terima kasih daun keladi..

Jadi utk kes berpuasa hari kedua ni, hai nasib baik la boleh berta
han aku ni, walaupn cuaca tak seindah di jangka..panas terik, naik kering bibir..

Ikut ramalan semalam di jangka lembap sepanjang ramadhan, time raya panas..alih alih hari ni tukar plak kata sepanj
ang ramadhan panas terik, seminggu raya di jangka hujan lebat..

Hik! apepun ini semua kuasa tuhan, mana kita leh lawan...teknologi pn kalah..redha je la dengan cuaca yang di berikan..mana tahu Allah Taala nk kasi org malaysia main snow plak ke.. :P

Almaklumla kat m'sia ni ade jugak orang yang tak tahan, abis kipas dan aircond di gunapakai, tak cukup kipas satay pun ada standby kat mane mane dalam handbag..katenye panas sangat..

Amboi! lahir kat malaysia, beranak kat malaysia takleh nk accep
t cuaca kat malaysia :p tp lidah makan durian,tempoyak, sambal belacan...adoi! tak plak rase nak komplen, kata sedap lagi ado..

Ingatlah teman! secanggih mana pun kaler di rambut..setebal mana pun gincu di taruk...seketat mana pun kain di balut..kalo dah kite ni orang malaysia terima lah seadanya..

Hik! saya suka malaysia dan bangga menjadi orang malaysia ;)

*terima kasih tuan empunya umah ni, utk pembaca sekalian,aku masih belajar mengenali function di blog...kerna apa? sebab aku hanya tahu menulis ;)

///reWrite///

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...