15 November 2009

::: >>> My Day Of Berlagak Kaya?

hari ni tiba2 aku rasa nak bersendiri.. tanpa mempedulikan ape2 sekatan wang, masa, cuaca, masalah study, masalah peribadi etc. semua aku campak jauh2 di belakang..

::: aku cuma ingin bebas & tenang :::

after mandi bueh, tengok weather still sunny. but temperature was below 8 degrees. i knew that they forecasted the worst strom to hit UK this weekend & it is really happening. mlm td hujan teramat lebat with strong wind. tapi aku pedulik ape kan? aku tetap tekad pergi membebaskan diri..

:siga:

sampai kat town, ronda2 sana sini tengok perangai manusia yg menghiasi muka bumi ni. aku adalah salah seorang pelakon realiti.. berlakon tanpa gaji.. penyudah lakonan di bumi ini adalah & hanyalah mati.. yeah, M.A.T.I..

back to track.. bila dah kejang urat kaki, aku pegi YO! Sushi... appetizers katenye kan. rindu pulak nak melantak sushi.. (Arjuna kata YO! Sushi tak halal kat Malaysia.. ye ke weh?)


then the main course aku rembat kat Nandos.. makan pun pelan2 sambil2 termenung tengok hujan start turun mencurah2, angin pun dah mula marah.. manusia terkejar sana terkejar sini mencari arah..


dah kenyang, aku teruskan perjalanan mencari kebebasan di Cinema De Lux. nak tengok movie 2012... well this is my 1st time aku tengok movie kat cinema sorang2.. tah lah.. bila bgn tdo pagi td aku nekad nak bersendiri hari ni... ape kejadah?

:ha?:

tanpa berfikir lebih dr 3saat, aku beli special ticket for citer 2012 in Director's Hall Screen. tak penah2 aku buat keja sengal mcm ni. kat malaysia pun aku sentiasa beli ticket standard price je. hari ni tibe2 aku tibai yg paling mahal. bukan takat 1st class dlm screen yg sama dgn standard seats. aku terus ambik Director's Hall. ngape? ermm... mungkin hari ni aku kurang siuman..


sampai2 je kat Director's Hall Lounge, aku hempap bontot kat leather sofa.. konon berlagak kaya.. poket kosong je sebenarnye pun! sengal dow arieza..

security a bit ketat dekat the entrance sbb only those with Director's Hall Tickets boleh masuk this lounge area.. service dia mmg superb.. the area pun very the classy nyah.. waiter datang ambik order. aku order fudge cake & request diorg hantar 5mins sebelum movie start..


at 1.30 pm aku enter the screen. rata2 yg dlm tu adalah pakcik makcik & abg kakak bercareer pro, yg xtau nak hbskn duit diorg kat mane kot.. & of course ada sekor dua budak2 muda yg suka hbskn harta makbapak diorg..

aku? aku pulak adalah salah seorang insan yg teringin merasa menjadi kaya seperti pakcik makcik tadi. seat aku row paling atas. privacy katenyer. kot2 tertido & air liur meleleh. tak la malu sangat..

seat dia mmg leh buat aku tdo 2hari 1malam tanpa berdengkur. kerusi sebesar business class seat dlm flight. siap ada mini side table utk letak foods & drinks. teramat la selesa. waiters & waitresses pun ulang alik hantar orders.. bestnye la kan kalau dapat jadi org kaya setiap masa. haih, saat arieza berangan2, tinggi melangit yg tak mungkin kesampaian..

:devilishgrin:

well, pasal movie 2012 pulak, aku just boleh comment:-

'it is awesome! go to the cinema, unless u have ur own 60-inches plasma TV
which comes with its own home heatre in your own house..
if not, then GO WATCH IT AT THE CINEMA!!!'


keluar2 je dari cinema, tengok hari dah gelap.. baru pukul 5 ptg.. ramai plak mat2 salleh yg baru keluar dari Leicester Tiger Rugby Stadium. jalan pun jammed teruk. langit pun mendung je.

aku pun jalan balik dgn otak kosong. kaki melangkah cepat. hujan renyai2 suam2 kuku.. sampai je kat bilik, jenguk tingkap & hujan dah mengganas kembali.. mujur aku sempat sampai rumah sebelum awan muntahkan segala isi perut dia..

kesimpulannye, hari ini aku bebas.. bebas menghabiskan duit, menghabiskan masa, menghabiskan tenaga.. konon tujuan untuk membebaskan fikiran yg kusut serabai.. tp bebaskah aku? puaskah aku dengan kekayaaan? puaskah aku bila bersendirian?

mungkin iya mungkin tidak..

:hilo:


| kenapa begitu duhai Jiwa? i need incik S. |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...