18 August 2009

::: >>> My Early Wake Up

di suatu pagi yg hening, tapi matahari sudah terpacak tinggi dikelilingi kepulan awan & debu2 jerebu...

talipon zmn batu : kringg kringgg!!!! kringg kringgg!!!
arieza : duh! kacau betul! pagi2 tpon dah berbunyi'.

dgn mata yg penuh tercemar, aku bangkit dari katil & menuju ke ruang tamu tingkat atas..

:hilo:

abang : dik, mak suruh ambik Mira kat sekolah. demam. cikgu suruh balik..
arieza : eihh.. macam2!

dengan berbekalkan baju tidur masyam berwarna merah, seluar paras lutut berwarna hijau, (oh sungguh kalerful merah & hijau!), aku terus ambik kunci kereta.. tanpa rasa gundah gulana, aku rembat je mane2 selipar.

keta myvi penuh calar : tett tettt (pintu unlocked)

tiba tiba...

makhluk : meowwwww meowww....
arieza : eh... ming, syuhh syuhhh. lari! aku nk reverse keta!

dengan muke selamba si makhluk itu buat derkkkk je kat aku! siap posing gaya lentok manja bawah keta..

arieza : amboi! ko ingat aku nk buat photoshoot ngn engko?

then aku melutut tepi keta, dengan hajat di hati nak takutkan si makhluk tu dengan muka sembab aku yg baru bangun tdo.

makhluk : meowwwwwwwwww.....

wah! makin pjg pulak meowww-nye tu! aku dengan suka hati membabab kepala kucing itu...

arieza : lari la woi.. aku nk reverse keta ni.. kang tak pasal2 ko jadi arwah..

dia buat derk lagi! berani mati betul si makhluk ni! dengan kesabaran yg kurang ada di awal pagi (pukul 10 kira awl lg ek?), aku bukak selipar.......

selipar Nike berwarna merah : dushhh dushhh dushhhh.... piappp piappppp...
arieza : hambekk ko! tunjuk samseng ngn aku ek? kan dah kena... baru nk lari terkinja2..

si makhluk pun melompat terkejut lari seperi beruk berwajah kucing... tapi aku bukan katuk dia la nyah... jgn risau! aku bkn kejam.. aku rembat selipar kat atas lantai je. kasik telinga kucing tu bernanah..

dah selesai pertengkaran dengan kucing, aku masuk dalam keta.. start enjin...

arieza : (berkata di dalam hati - eh aku tak gosok gigi lagi ek?). lalalalala~~~ (menyanyi lagu bukan superman!)

:woooh:

tanpa segan silu, aku reverse keta & menuju ke destinasi.

arieza: jgn bercakap ngn sapa2 tau arieza... (sambil tersengih dengan mata sepet)


| org kata, air liur basi leh buat ubat tau! org kata la, bukan aku! |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...