13 February 2010

::: Aku Dulu Dan Aku Sekarang

ketika aku kecik-kecik...
aku tak renti-renti belajar. mungkin 16 jam sehari.. khatam buku yg sama sebanyak 10 kali pun aku sanggup. sampai satu tahap kronik, parents aku suruh aku tutup buku and join diorg tengok tv sekejap. dalam paksaan. hish. itu satu penderaan!

aku sekarang ni...
baca satu buku tak sampai 2 muka surat, dah naik jemu. ape cerita?

:yawn:

ketika aku kecik-kecik...
aku akan meraung menangis bila parents aku suruh potong rambut pendek. entahlah. sayang sangat kat rambut panjang. takut rambut tu tak tumbuh lagi kot..

aku sekarang ni...
orang suruh jadi amoi jepun ke, nyonya africa ke, apek botak ke, aku rela. mungkin sudah yakin bahawa rambut itu boleh tumbuh kembali. berani mencuba katenyer!

:okay:

ketika aku kecik-kecik...
aku cukup pantang ada orang usik katil aku. jangan sape-sape serabutkan cadar katil tu sebelum aku rasmikan dulu.

aku sekarang ni...
bertukar from the average obsession, to two extreme ends..
(1st extreme) baring 2-3 minit, bangun, then kemas.. baring lagi for 5 minutes, bangun balik, and kemas lagi. duduk lagi sekejap beberapa saat, bangun balik, dan kemas lagi. pelik!
(2nd extreme) bila dah tiba time malas, sampai 3 hari tak lalu nak kemas. hambek! kakak gajah pun boleh sesat dalam timbunan bantal, duvet and teddies aku.

:hilo:

ketika aku kecik-kecik...
aku anak manja. dalam rumah, aku lah puteri. hahahahaha (ketawa dinasour - ketawa rentak perlahan sambil mendongak ke langit..)

aku sekarang ni...
tetap seorang puteri. puteri di hati. ehem ehem.. auwww...

:sweaty:


| aku boleh! |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...