3 February 2010

::: Drama Paru-paru & Pundi Kencing

Paru-paru sebagai MatRu
Pundi kencing sebagai MatCeng
_______________________

di satu tengahari yg panas, bertempat di kedai makan Pat Ayub duda, sekitar kawasan Kepong.


MatRu: argh berasap lagi..! panas!!!!

MatCeng:
dia lepas makan tu beb, dah kira hukum wajib ko kena berasap lepas dia mkn.

MatRu:
tengah hari terik ni dow. dahlah panas, dia tambah lagi dengan asap. dia plak malas nak kipaskan aku dengan udara segar. asyik2 asap Marlborough. sakit tekak aku!

MatCeng:
nasib ko la MatRu. aku pulak time2 panas gini leh rehat sikit. air banyak jadi peluh je. perut aku plak yg jadi kosong.

MatRu:
aku dengar citer bila time malam, ko yg kena keja lebih masa ek MatCeng?

MatCeng:
ye lah, ko bukan tak tau yg tuan kita ni dah senja, selang sejam nak ke tandas je kejenye. penat aku weh. tak lena tidur!

MatRu:
tu la kan.. dia ni dah tua pun tak reti-reti lagi nak berenti mengasapkan aku. naik jerebu dah badan aku. ko tengok lah.. dulu kulit aku bukan main gebu kan? sekarang plak, kalau ada nyamuk melintas waktu malam, sure nyamuk tu terlanggar aku sebab kaler aku & kegelapan sama je..

MatCeng:
kesian hang.. tiba masa karang, ko merajuk je terus. toksah keje untuk dia dah. pencen muda dow. biar dia rasa.

MatRu:
molek! ape kate ko pun buat perangai. sebelum dia sampai jamban, ko terus rembes je sisa buangan ko tu. biar bergelimpangan lencun seluar dalam dia. baru dia sedar yg dia dah tua. kot-kot lepas tu dia berenti mengasapkan aku.

MatCeng:
no hal. dia kan baru lepas makan ni. sejam dua lagi, perut aku mesti penuh. kita mulakan!

:astig:


| insaflah adik2 sekalian sebelum segala organ di dalam badan korang melancarkan mogok! |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...