20 January 2010

::: >>> Kenapa Cemburu?

ini dunia blog. bagi aku, ini tempat aku bercerita. cuma bercerita - benda merepek, benda meraban, benda mental, benda manis, benda hancing, benda hangit, semua ada.. yg belom cukup is koleksi anak2 ayam dari Thailand utk aku buat bisnes. borang byk lagi. mau apply?

anyway, kalau ada yg terasa, aku mintak maaf. ada yg sampai cemburu bila aku 'macam rapat' dgn sape2, aku minta maaf juge. tapi sebaik2nya, jgn sentap & cepat sgt melatah. biar ada usul periksa. tak salah kalau nak cemburu. tapi Tuhan bagi kita akal, bagi kita adab, bagi kita mulut, utk berfikir & utk bertanya secara hemah.. kita kan manusia. bukan binatang.

dunia alam maya ni mungkin ada yg anggap sekadar suka2, ada yg mencari rezeki, ada yg sekadar hobi, ada yg betul2 nak berkenalan.. kwn biar ikhlas. niat biar betul. jgn sampai songsang. bila dah songsang, tu yg wujudnye pengkid, lesbo & gay. faham? erk? ok aku pun xfaham..

well aku pun dah ada incik macha. so jangan risau. aku tak carik lain dah. itu aku janji! aku dah bahagia. di sini tempat aku sekadar bercerita. esok lusa mungkin blog ni lah tempat aku imbas balik ape yg pernah terjadi, mungkin boleh buat aku senyum, boleh buat aku ketawa, boleh buat aku menangis, boleh buat aku tersedar.

aku bkn mcm minah hati pink muda yg setiap malam tulis diari sambil meniarap atas katil yg beralaskan cadar corak bunga ros kaler merah maroon. maaflah. itu bukan arieza. arieza adalah pesakit mental yg terlepas dari ward 87, menetap di dalam kotak size 20 inci darab 20 inci, beralaskan newspaper sahaja. okay aku tipu. jangan percaya.

tapi duhai kamu. ever heard of trust? if i can believe in it, so do you..

:astig:

eh kamu2 yg mental sekalian, aku tgh cuba pakai Disqus comment. kalau tak suke, sila jerit hooray & baling pisang kat monitor masing2 okay!


| i have jealousy too but i always seek for explanation before i proceed |

::: 2022 and its near end

It is near the end of 2022.  It really goes by at a blink of an eye. This year started with hope - loadssss of it. And I thought this year w...